Projekt edukacyjny
Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
O projekcieProjekt edukacyjny SZKOŁA ODPOWIEDZIALNA CYFROWO wspiera
szkoły we wdrażaniu nowych technologii i higieny cyfrowej w
edukacji.
SZKOŁA ODPOWIEDZIALNA CYFROWO to wspólnota uczniów, rodziców
i nauczycieli, dla których wartością jest kształtowanie równowagi między
korzystaniem z nowych technologii i świadomym tworzeniem realnych więzi
poza przestrzenią Internetu. Troszcząc się o ów balans wpływamy pozytywnie
na dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny całej społeczności szkolnej.
Jak to osiągnąć? Rozwijając 7 obszarów Szkoły Odpowiedzialnej Cyfrowo,
które wyodrębniono na podstawie badań naukowych i wielu lat doświadczeń.
Patrz poniżej na stronie -> materiał wideo.
Korzyści z dołączenia do ogólnopolskiej sieci Szkół Odpowiedzialnych Cyfrowo:
– dostęp do innowacyjnego programu Szkoły Odpowiedzialnej Cyfrowo i
bieżące wsparcie w jego realizacji;
– udział w badaniu naukowym poświęconym relacjom w szkole – start już w
październiku 2021r.
– bezpłatny dostęp do realizowanych diagnoz szkolnych oraz szeregu
materiałów edukacyjnych z zakresu e-uzależnień, higieny cyfrowej i ważności
relacji osobistych;– możliwość udziału w dedykowanych webinariach i konferencjach
tematycznych realizowanych dla sieci Szkół Odpowiedzialnych Cyfrowo;
– wsparcie w zakresie zarządzania mediami cyfrowymi w społeczności szkolnej;
– dostęp do ogólnopolskiej społeczności Szkół Odpowiedzialnych Cyfrowo
umożliwiający wzajemną wymianę doświadczeń;
– certyfikat dla szkoły oraz zaświadczenie dla szkolnego koordynatora projektu.
Projekt “Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo” wpisuje się w podstawowe kierunki
realizacji polityki oświatowej państwa określone przez MEiN na rok szkolny
2021/2022, tj. pkt.4.
(Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane
potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia
psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej
pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy,
wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa.
Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych
oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-
komunikacyjne).Korzyści płynące z grania w gry ----> patrz ikonografika
Negatywne skutki nadużywania gier cyfrowych ----> patrz ikonografika
Jak nie uzależnić się od grania w gry ----> patrz ikonografika