- Po05. 06.
- I DANIE: Krupnik z kaszą i ziemniakami (wywar mięsno – warzywny ,natka pietruszki, świeży koperek)
II DANIE: Makaron ze szpinakiem (feta ,pomidory suszone, słonecznik prażony)1,3,7,9 - Wt06. 06.
- I DANIE: Zupa selerowa z makaronem , (wywar mięsno – warzywny ,śmietana, świeża natka pietruszki )
II DANIE: Kapusta młoda , ziemniaki ze świeżym koperkiem1,3,7,9 - Śr07. 06.
- I DANIE: Barszcz ukraiński z ziemniakami , (wywar mięsno – warzywny ,śmietana, świeża natka pietruszki ,
kapusta , marchew ,buraczki ) Zupa fasolowa z ziemniakami , (wywar mięsno – warzywny, śmietana)
II DANIE: Potrawka meksykańska z ryżem długoziarnistym7,9 - Cz08. 06.
- Nieczynna
- Pt09. 06.
- Nieczynna
- So10. 06.
- Nieczynna
- Ni11. 06.
- Nieczynna
Wpłaty za obiady w szkole przyjmujemy na konto:
Bank Spółdzielczy 80 9491 0003 0020 0010 0319 0001
W tytule przelewu proszę napisać: imię i nazwisko ucznia, klasa ,opłata za obiady, miesiąc (np. Jan Kowalski, kl.5c, opłata za obiady, 01.2022r.) Wpłaty za posiłki prosimy dokonywać do 15 dnia każdego miesiąca.
Koszt jednego obiadu w szkole - 4 zł
Koszt obiadów za miesiąc czerwiec wynosi 52,00 zł
Regulamin korzystania ze stołówki szkolnej
w Szkole Podstawowej im. mjra Henryka Sucharskiegow Osieku nad Wisłą
§1
Postanowienia ogólne1. Stołówka szkolna została zorganizowana w ramach prawidłowej realizacji zadań
opiekuńczych szkoły, w tym wspierania prawidłowego rozwoju uczniów.
2. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowywanych przez pracowników
kuchni szkolnej dla osób uprawnionych do korzystania z niej.
3. Stołówka szkolna zapewnia wydawanie posiłku w formie gorących obiadów
dwudaniowych.
4. Posiłki są przygotowywane na miejscu przez pracowników szkoły, zgodnie z zasadami
Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemem HACCP.
5. Posiłki są przygotowywane w oparciu o środki spożywcze spełniające wymagania
Ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz przepisów wykonawczych do tej
Ustawy.
6. Stołówka szkolna nie wydaje posiłków niespełniających norm i wymagań określonych
przepisami, o których mowa w ust. 5.
§2Uprawnieni do korzystania ze stołówki szkolnej
Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:
1. uczniowie Szkoły Podstawowej im. mjra Henryka Sucharskiego w Osieku nad Wisłą
wnoszący opłaty indywidualnie,
2. nauczyciele oraz pracownicy Szkoły Podstawowej im. mjra Henryka Sucharskiego w
Osieku nad Wisłą wnoszący opłaty indywidualnie.
§3Zasady korzystania ze stołówki szkolnej
1. Stołówka szkolna przygotowuje obiady dwudaniowe – nie ma możliwości kupowania
tylko jednego z dań.
2. Podstawą do korzystania z obiadów w stołówce szkolnej jest pisemne zgłoszenie
chęci do intendentki szkolnej przez dziennik elektroniczny Librus. Nie ma możliwości
kupowania pojedynczych obiadów.
3. Rodzic ma prawo do rezygnacji z korzystania przez dziecko z obiadów. Rezygnacja
wymaga formy pisemnej przez dziennik elektroniczny Librus.§4
Wydawanie posiłków1. Za wydawanie posiłków odpowiadają pracownicy stołówki szkolnej.
2. Posiłki wydawane są w dniach realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
3. Posiłki wydawane są według harmonogramu wywieszonego na tablicy informacyjnej
obok stołówki.
4. W przypadku skróconych lekcji godziny wydawania obiadów ulegają zmianie.5. Uczniowie będący po zakończeniu zajęć mogą korzystać z obiadów poza
wyznaczonymi swoimi przerwami, jednakże muszą poczekać na wolne miejsca w
stołówce.
6. Jadłospis na dany tydzień jest wywieszany na tablicy informacyjnej przy stołówce
szkolnej oraz publikowany na stronach internetowych szkoły: zsosieknadwisla.pl
7. Stołówka szkolna jest jedynym miejscem przeznaczonym do spożywania posiłków
przygotowanych przez pracowników kuchni.
§5
Odpłatność za obiady1. Opłaty za obiady można dokonywać wyłącznie na konto Banku Spółdzielczego:
80 9491 0003 0020 0010 0319 0001 do dnia 15 każdego miesiąca. W tytule przelewu
należy podać imię i nazwisko ucznia/nauczyciela/pracownika, klasę).
2. Rodzic/opiekun prawny, który z ważnych przyczyn nie może w obowiązującym
terminie uiścić opłaty za obiady powinien zwrócić się z pisemną prośbą do Dyrektora
Szkoły o wydłużenie lub zmianę terminu płatności do końca miesiąca
poprzedzającego miesiąc korzystania z obiadów.
3. W przypadku nieuregulowania odpłatności za obiady za wyjątkiem pkt.2, uczeń nie
będzie mógł korzystać ze stołówki w miesiącu, którego dotyczyła opłata.
4. Opłata za korzystanie z posiłku wydawanego w stołówce szkolnej przez uczniów
kalkulowana jest wyłącznie w oparciu o koszt żywności użytej do przygotowania
posiłku.
5. Opłata za korzystanie z posiłku wydawanego w stołówce szkolnej przez pracowników
administracji i obsługi kalkulowana jest wyłącznie w oparciu o koszt żywności użytej
do przygotowania posiłku.
6. Opłata za korzystanie z posiłku wydawanego w stołówce szkolnej przez nauczycieli
kalkulowana jest w oparciu o rzeczywisty koszt przygotowania posiłku,
uwzględniający również koszt wynagrodzenia pracowników stołówki i koszt
utrzymania stołówki.
7. Opłaty za korzystanie z posiłku mogą zostać zmienione w trakcie roku szkolnego.§ 6
Odwołanie obiadów i zwroty
1. Nieobecność dziecka na obiadach winni zgłaszać rodzice/opiekunowie prawni u
intendenta.
2. Odwołanie obiadu można zgłaszać najpóźniej do godz. 13.00 w dniu roboczym
poprzedzającym nieobecność, osobiście lub telefonicznie pod nr (56) 678 - 65-29
wewn. 102, przez dziennik elektroniczny lub e-mailem na adres
intendent@zsosieknadwisla.pl
Przy zgłaszaniu odwołania należy podać imię i nazwisko ucznia/ nauczyciela/
pracownika i datę nieobecności.
3. W przypadku planowanego wyjścia, wycieczki klasy w porze wydawania obiadów,
odwołanie obiadu zgłasza rodzic lub uczeń.
4. Zwrot poniesionych kosztów za obiady może nastąpić z powodu: choroby ucznia,
udziału w wycieczce lub innych przyczyn losowych.
5. Należność za odwołane obiady zostaje zarachowana na poczet wpłat za następny
miesiąc. Należność tę należy rozliczyć przy najbliższej płatności poprzezpomniejszenie wpłaty za kolejny miesiąc (wskazany jest wcześniejszy kontakt z
pracownikiem szkoły w celu uzgodnienia kwoty do zapłaty).
6. Nie zgłoszona nieobecność na posiłku nie podlega zwrotowi kosztów.
7. Po zakończeniu roku szkolnego nadpłaty z obiadów w stołówce szkolnej Szkoła
przekaże na rachunek bankowy wskazany przez rodzica/nauczyciela/pracownika.§ 7
Zasady zachowania w stołówce szkolnej
1. Po odbiór posiłku uczniowie ustawiają się w kolejce.
2. Podczas wydawania posiłków w stołówce mogą przebywać wyłącznie osoby
spożywające posiłek.
3. Po spożyciu posiłku uczniowie odnoszą naczynia w wyznaczone miejsce i niezwłocznie
opuszczają stołówkę.
4. W sprawach porządkowych dotyczących korzystania z posiłków, uczniowie,
nauczyciele i pracownicy zobowiązani są respektować polecenia Intendenta
Szkolnego lub innego upoważnionego pracownika szkoły.§ 8
Osoby spożywające posiłek mają obowiązek:
1. zachowania czystości, a w szczególności powinny przed posiłkiem umyć ręce,
2. kulturalnego spożywania posiłków,
3. zachowania ciszy podczas spożywania posiłków,
4. kulturalnego odnoszenia się do rówieśników i personelu kuchni i stołówki,
5. używania sztućców wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem.§ 9
Zabrania się na stołówce szkolnej:
1. pobytu osób nieuprawnionych, w tym rodziców i prawnych opiekunów dzieci,
2. wnoszenia na stołówkę własnych naczyń, sztućców i własnych środków spożywczych,
3. popychania, szarpania, biegania,
4. niszczenia mienia stołówki,
5. korzystania z urządzeń technicznych, tj. telefony, tablety, laptopy.§ 10
W przypadku nierespektowania wyżej wymienionych zasad powiadamia się wychowawcę
klasy oraz rodziców lub prawnych opiekunów ucznia.
§ 11Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, związanych z organizacją
pracy stołówki szkolnej, decyduje dyrektor szkoły.
§ 12Regulamin obowiązuje od 13.02.2023 r.