RESQL

        • Regulamin

        • REGULAMIN DOTYCZĄCY WDROŻENIA I FUNKCJONOWANIA APLIKACJI RESQL OBOWIĄZUJĄCY
          W SZKOLE: IM.MJRA HENRYKA SUCHARSKIEGO W OSIEKU NAD WISŁĄ

           

          RESQL to innowacyjny system wspierający szkoły w rozwiązywaniu problemów przemocy rówieśniczej, stworzony przez naukowców Uniwersytetu SWPS we współpracy z nauczycielami i  uczniami,  oparty na wynikach badań. System składa się z:

          1. Mobilnej aplikacji na telefon dla uczniów do zgłaszania niepokojących sytuacji. 
          2. Panelu interwenta, do którego mają dostęp wyłącznie  przeszkoleni, wybrani nauczyciele-Interwenci  oraz Dyrektor szkoły.
          3. Scenariuszy lekcji wychowawczych do systematycznego realizowania przez wychowawców klas.
          4. Wsparcia merytorycznego, interwencyjnego, prawnego i psychologicznego dla Interwentów..
          5. Cyklu szkoleń dla dyrekcji, nauczycieli, uczniów i  interwentów.


           

          1. System RESQL został wdrożony i obowiązuje  w szkole Szkole Podstawowej im. mjra Henryka Sucharskiego w Osieku nad Wisłą   od dnia 20.10.2025  do odwołania.
          2. Zespół przeszkolonych Interwentów Systemu RESQL w  Szkole Podstawowej im. mjra Henryka Sucharskiego w Osieku nad Wisła:

          imię Interwenta , nazwisko Interwenta,

          Katarzyna Tofil, Anna Melkowska, Katarzyna Maksel-Żytko, Arkadiusz Salwowski

           

          1. Aplikacja RESQL pozwala uczniom na anonimowy kontakt z Interwentami, których zadaniem jest ustalić, czego dotyczy zgłoszony problem,  dopytać o szczegóły opisanej sytuacji i odpowiednio zareagować Interwenci komunikują się z uczniami logując się do  panelu szkoły na służbowym laptopie. Interwent to osoba, którą dziecko zna z imienia i nazwiska. Szkoła na każdym etapie wdrożenia systemu RESQL informuje uczniów o składzie zespołu Interwentów oraz o wszelkich zmianach w jego składzie. Imiona i nazwiska interwentów są widoczne na plakatach RESQL rozwieszonych w szkole, a każda wypowiedź interwenta w systemie jest podpisana jego imieniem i nazwiskiem. 
          2. Unikalny kod szkoły umożliwiający uczniom dokonywanie  zgłoszeń za pomocą mobilnej  aplikacji to : HQTTYU
          3. Zgłoszenie dokonane przez ucznia/uczennicę jest być anonimowe - to uczeń/uczennica decyduje, czy i w jakim zakresie ujawni swoje dane dane o sobie (np. imię, klasę do której chodzi). 
          4. Dyrekcja szkoły monitoruje problem przemocy w szkole za pomocą stacjonarnego panelu systemu RESQL. Na podstawie raportów z panelu szkoły, RESQL analizuje i diagnozuje  problemy wspólnie z Radą Pedagogiczną. 
          5. Nauczyciel, wychowawca, pedagog szkolny lub dyrektor szkoły ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić policję lub prokuraturę o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa, jeżeli podejrzenie takie powzięto na podstawie treści zgłoszeń w aplikacji RESQL.

           

          1.  Zasady komunikacji Interwentów ze zgłaszającymi niepokojące sytuacje uczniami  
          • Interwent odpowiada na każde postawione pytanie, zdanie, zaczepkę, informację.
          • Interwent nie bierze na siebie wyłącznej odpowiedzialności za każdy zgłoszony problem, lecz zbiera informacje, dzięki którym można wspólnie z innymi pracownikami szkoły reagować na problemy uczniów.
          • Interwent stara się pozyskiwać dodatkowe informacje od dziecka.
          • Interwent omawia zebrane informacje z Radą Pedagogiczną, dyrektorem, konkretnym wychowawcą lub psychologiem.
          • Interwent dodaje otuchy, wspiera, mówi o zaufaniu, przypomina o dyskrecji i anonimowości.
          1.  Zasady pracy Interwentów programu RESQL.
          • Zespół Interwentów pracuje  tylko w okresach, kiedy pracuje Szkoła, co znaczy, że weekendy, ferie, przerwy świąteczne i wakacje zgłoszenia nie będa odczytywane
          • Interwent loguje się do systemu i odpowiada na zgłoszenia tylko w godzinach pracy interwentów - czyli od poniedziałku do  piątku w swoich godzinach pracy. 
          • Interwent może logować się do  panelu RESQL wyłącznie za pośrednictwem służbowego adresu email.
          • Konieczne jest codzienne monitorowanie panelu szkoły przez Interwentów  i w tym celu ustala się następujące dyżury   imię, nazwisko interwentki/interwenta :
          • Poniedziałek               Arkadiusz Salwowski  
          • Wtorek                        Katarzyna Tofil,
          • Środa                           Katarzyna Tofil,
          • Czwartek                     Katarzyna Maksel-Żytko,
          • Piątek                           Anna Melkowska 
          1. Interwent/interwentka podejmuje nowe zgłoszenia napływające w czasie jego dyżuru stając się osobą prowadzącą dane zgłoszenie lub uzgadnia przekazanie ich innemu interwentowi.
          2. Uczeń widzi w aplikacji, kto z zespołu interwenckiego odpisał na jego wiadomość. 
          3. W sytuacji, gdy uczeń/uczennica wolałbym/wolałabym porozmawiać z innym interwentem/interwentką, może poprosić o przekierowanie swojej sprawy do innej osoby z zespołu interwenckiego a Szkoła zapewnia zmianę Interwenta w miarę możliwości organizacyjnych.
          4. Do każdego zgłoszenia uczennicy/ ucznia przypisywany jest jeden Interwent i w miarę możliwości organizacyjnych szkoły każde zgłoszenie ma wskazanego konkretnego interwenta “prowadzącego”. W przypadku nieobecności Interwenta prowadzącego zgłoszenie powinno być przekazane innemu członkowi zespołu interwentów, aby zapewnić ciągłość komunikacji w ramach zgłoszenia i zachować limit czasu przyjęty na udzielenie odpowiedzi uczennicy/uczniowi  
          5. Każdorazowo czas oczekiwania przez uczennicę/ucznia na reakcję czy odpowiedź nie powinien przekraczać 2 dni roboczych, tj. 48 godzin. 
          6. W przypadku wiadomości wysłanych w piątek, uczennica/uczeń otrzyma odpowiedź w pierwszym dniu roboczym kolejnego tygodnia. 
          7. W związku z koniecznością oczekiwania na odpowiedź Interwenta,  sprawach ważnych i pilnych (zagrożenie życia,  zdrowia lub istotnych interesów dziecka) uczeń/uczennica powinien/powinna się skontaktować z policją, pogotowiem, osobą dorosłą, która jest dostępna natychmiast. 
          1. Zasady współpracy w zespole Interwentów.
          • Interwenci pracują zespołowo, informując się o statusie swoich podopiecznych i w miarę potrzeb uzgadniając sposób przeprowadzenie interwencji.
          • Każda interwencja zostaje podsumowana przez interwenta prowadzącego poprzez  sporządzenie notatki zawierającej następujące informacje:  
            • jakie działania w szkole zostały podjęte w związku ze zgłoszeniem, np.: a. rozmowa z wychowawcą, dyrektorem, pedagogiem lub  realizacja scenariuszy RESQL w klasie/klasach których dotyczy zgłoszenie; 
            • kontakt z rodzicami sprawcy lub osoby doświadczającej przemocy itd.; 
            • jakie działania są jeszcze planowane; 
            • czy interwent uznaje sprawę za zakończoną, a jeśli tak – jaki jest finał sprawy i jak została podsumowana komunikacja ze zgłaszającym.
          • Interwent zwraca uwagę na datę i godzinę wysłania wiadomości. Jeśli inny interwent, do którego jest przypisane dane zgłoszenie, nie może na nie odpowiedzieć, robi to za niego, aby uniknąć sytuacji, że uczeń nie otrzymał informacji w ustalonym przez szkołę terminie.
          • Interwent RESQL potrzebuje czasu na odpowiedź, dlatego w sytuacjach szczególnych, gdy potrzebna jest natychmiastowa pomoc, należy zgłosić się niezwłocznie do osoby dorosłej, skorzystać z całodobowego telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111,  z bezpłatnej ogólnopolskiej linii wsparcia dla młodzieży 800 800 607 lub telefonu alarmowego 112.

           

           

    • Kontakty

      • Szkoła im. mjr Henryka Sucharskiego w Osieku nad Wisłą
      • (+48) 56-678-65-29
        --wew. 108 ( Świetlica)
        Przedszkole 56-621-17-20
      • ul. Leśna 1 Osiek nad Wisłą
        87-125 Osiek nad Wisłą
        87-125 Osiek nad Wisłą Osiek nad Wisłą
        Poland
      • Adres skrzynki e-PUAP:
        /ZSOsieknadwisla/SkrytkaESP

        Adres do e-Doręczeń:
        AE:PL-11308-45505-STABC-27
      • KLAUZULA INFORMACYJNA
        Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:
        1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespól Szkół w Osieku nad Wisłą , reprezentowany przez Dyrektora ZS – Panią Katarzynę Wachowską (ul. Leśna 1 ,87-125 Osiek nad Wisłą , telefon: 56 678 65 29 ).
        2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
        z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
        3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonywania działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, w tym realizowania programów nauczania oraz wykonania ciążących na nas obowiązkach prawnych.
        4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu
        z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
        5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia
        oraz Ustawa z dnia 7września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r. poz.1481), oraz Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2019 r. poz. 1148) .
        6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
        7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
        - dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
        - wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
        z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
        Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.


        KLAUZULA INFORMACYJNA
        Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119,
        s. 1 informujemy, iż:
        1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Szkół w Osieku nad Wisłą , reprezentowany przez Dyrektora ZS – Panią Katarzynę Wachowską (ul. Leśna 1, 87-125 Osiek nad Wisłą ,telefon: 56 678 65 29 ).
        2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
        z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
        3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających z przepisów prawa.
        4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu
        z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
        5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest w szczególności ustawa z dnia 7 września
        1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r. poz.1481), oraz ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646).
        6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
        7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
        - dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
        - wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
        z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
        Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
    • Logowanie